Sapa2 MinaT BlOg Aku?

Tinggalkan Jejak Hangpa Kat Sini. Nanti Lamanprincess Boleh Cekidout Balik Link Hangpa. Abaikan Ja Heads Or Tails Tu... Just Tinggalkan Jejak Di Sini. Oppssss....Jangan Lupa Follow. TQ.

Saturday, 6 December 2014

Elakkan Koyakan dan Jahitan Bersalin.

Anda mengandung?

Sihat tak?..dah bersedia nak bersalin?..

Anda biasa dengarkan lepas bersalin,satu benda yg buat trauma bukanlah kesakitan ketika bersalin. Tapi sebenaqnya trauma dengan koyakan dan jahitan yg berlaku..

Tahukah anda yg masalah ini dapat diatasi dgn izin Allah?
Hanya dengan sapuan dan urutan di perineum seawal minggu ke28 atau 7 bulan, insyaAllah dpt mengelakkan atau mengurangkan risiko anda terpaksa lalui episiotomi ataupun lebih dahsyat terkoyak.

Minyak kelapa dara(vco) keluaran CATALYST boleh membantu anda...
VCO Catalyst terdapat dalam dua bentuk iaitu berbentuk cecair(sesuai utk sapuan dan urutan) dan berbentuk softgel (dimakan minimum 2 biji sehari).

Hanya RM39.90 sebotol, anda boleh dapatkan dengan saya.

Whatsapp atau telegram 0173370443.

Bagi salam dan kenalkan diri ok?...



posted from Bloggeroid

Friday, 5 December 2014

Sembelit

Siapa pernah kena sembelit?seksa kan? Hadoiiii..

Ibu ibu yang dalam pantang..baru lepas bersalin.Kalau tak kena gaya..sembelit la jawabnya...menangis dalam jamban.

Sebenaqnya kita ni seelok eloknya patut buang air besar setiap hari. Buang segala toksin2 dalam badan tu. Tapi kita tak buat camtu. Sudahnya..sembelit..ada yg seminggu tak membuang...kesian badan kita...bertoksin.

Eh...penah dengaq org suk cakap peha besaq..tak padan ngn tuan?..

Salah satu puncanya bentuk badan tak cantik adalah berpunca drpd masalah sembelit. Kalau lawas membuang hari2,tak la hgpa berdepan mslh cmtu.

Takmau cakap banyakla...

Whatsapp/telegram 0173370443 bagi salam dan kenalkan diri ok?thanx. ..

posted from Bloggeroid

Wednesday, 3 December 2014

Susu Tak Dak

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Duk tengok instagram...tiba2 mai idea nak cakap pasai susu takdak ni.. Biasanya,mak mak yg baru lahirkan anak la yg selalu cakap camni..jadi tabiat mak akn picit puting tek sebab nak tengok susu ada ka tak dak.

Bila anak kerap menangis,tidoq sat2,haaaa...mula la...bisik2,cakap2,"anak lapaq tu.Sian duk riyau".Aku pun biasa situasi camtu. Mak mak ni tambah2 anak sulung plak tu,jadi tak ketahuan la.Mula la termakan pujuk beli susu formula. Dan lebih sadis lagiada jugak yg dah dibisikkan di telinga bancuh nestum buh dalam botol cmpoq FM bg anak tdoq. Dengan itu anak akan lebih kenyang..klama tdoqnya..

Itu fahaman orang dulu na..

Kita toksah duk buat camtu dah.Yala...mak hangpa bg hgpa makan cmtu la..besaq elok ja..leh bg depa cucu lg.haa...kalau nak ikut cmtu..ikut la...

Tapi pada aku,susu ibu tetap terbaik insyaAllah..

Hg jgn pkiaq lepas beranak ja...susu akan memancut mancut mencurah curah di ladang gandum. Dak na tuan puan sekalian...susu awal mula pertama mula adalah kolostrum. Sangat pekat. Jd kemungkinan kita picit puting dan takdak apa yg keluaq adalah tinggi. Tapi bila anak hisap,kolostrum tu ada. Cuba 'syok sendiri' bahawa susu tu ada...yakinkan diri tu. Hgpa bajet perut anak besaq mana?



Mai nak ajak hgpa sebut ni banyak kali.Terutama bakal mak mak ni.

Susu terbaik adalah susu ibu

Susu terbaik adalah susu ibu

Susu terbaik adalah susu ibu

Susu terbaik adalah susu ibu

Susu terbaik adalah susu ibu

Susu terbaik adalah susu ibu

Susu terbaik adalah susu ibu

Susu saya cukup untuk anak

Susu saya cukup untuk anak

Susu saya cukup untuk anak

Susu saya cukup untuk anak

Susu saya cukup untuk anak

Susu saya cukup untuk anak

Susu saya cukup untuk anak

Lawan sikit perasaan ragu dalam hati mak mak..

Kuatkan semangat..

Sebab tu la masa mengandung 9 bulan tu sibukkan diri cari info pasai susu ibu.

Bukan cari nak baju kaler apa.lebihkan cari maklumat2 pasai mengandung bersalin dan menyusu.

Bukan senang nak menyusukan anak tambah2 mak yg kerja. Kalau awai2duk rasa menyusu ni senang,selak baju terus sumbat dalam mulut anak...aku bimbang hgpa akan gagal.

Kbai.

posted from Bloggeroid