Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2009

KerJa?...Koje?....WorK?..Working?......

La La La Laaa…La La La La La Laaa…La La La La La Laaa…
La La La La La Laaa…La La La La La Laaa…
La La La La La Laaa…La Laaa… La Laaa…
Ooh! Pening kepala
Memikirkan tak ada kerja
Tanam AnggurSijil diploma
Ah! Gantung didinding saja
Ooh! Lega rasanya
Jawat kerja pegawai pemasaran
Di PertamaRupa, oh!
RupanyaKerja am sajaaa!
La La La Laaa…
La, hari-hari kerja!La La La Laaa…
Bosan dengan kerja, haha!La La La Laaa…
La, hidup harus kerja, kerja!
La La La Laaa…
La, hari-hari kerja!
La La La Laaa…
Bosan dengan kerja, haha!
La La La Laaa…
La, hidup harus kerja, kerja!
Ooh! Terpinga-pinga
Tak puas lagi beradu,
mengantukSubuh hingga senja
Ah! Hari-hari sama saja
Ah! Nak bancuh kopi
Tapi gulanya tiada, minum saja
Kerja bagai nak gilaAh!
Tak juga kayaaa!
La La La Laaa…
La, hari-hari kerja!
La La La Laaa…
Bosan dengan kerja, haha!
La La La Laaa…
La, hidup harus kerja, kerja!
La La La Laaa…
La, hari-hari kerja!
La La La Laaa…
Bosan dengan kerja, haha!
La La La Laaa…
La, hidup harus kerja, kerja!
Gelisah, kugelisah
Mengenangkan masa depan
Kuha…

KaWen LaMBat?...LaMBaT KaWeN???????????

hmmm.....aku trima kad undangan smlm.....kwn kt tpt aku keja KAWEN bulan 3 ni....hehheheheheheheheh..tiba2 kn?...da sora sumbang tu....."hai....duk ttrima undangan org....yg kita tu bila plak nk undang org?....umoq dh 24...."....amboi...sedap mamat tu perli.....dia siap tamabh lauk lg...."org laki,klu umoq 24 tu,kira muda lg...tp klu ppuan.......".....dia biaq ayt tu tgantg plak.......agak kurang ajar lawak dia tu....tp aku xksh pon.dh nama pon melawak..tp aku tau mksd dia tu...
knp ya?....penting ka kawen awai ni?...umoq takat mana yg layak o ppuan tu patutkawen?...wajib kawen?...ha?ha?ha?....bila?..zaman la ni..perlu ka kawen awai?.....uishhh,,.....plek gk...cmna nk kwen?....pa pon xredi kn?...bg yg dh redi tu....ehehehehehhe.........carry on la kn?....bg yg xredi mcm aku ni........mtk kebenaran utk menjalankan tugas lain la.....byk lg benda len yg aku kena buat......baru 24 la..aku rasa paling sesuai aku kwen pon,mgkn 27 ka 28 ka.....tak pon,30...hahahhahahahaha.…

Kucin Ku Sayang......

Like a song title,huh?.....hehehehe.....ni kucin aku.nama dia piwi....sangat gumukkan dia ni?...hehehehe...comey sgt.......rindu nk gomoi dia...tp tu la...dah mati....dh tua kn?....suma kita yang hidup akan mati..Janji Allah kt kita....tp cm org kata la...patah tumbuh,hilang berganti......kami dah da kucin baru......

My Childhood Memory...

Dunno how n wht to say...but i really miss this tym....playing wif my frens,fight wif them n build my dream wif them...we playing rounders together....i've got this pict from 1 of my old fren....thanks fiza........

Aku Dengan Adik-Beradik Aku Part 2

Ni la adik Nani aku yg bongsu....thn ni dia amek UPSR..aku tgk dia rajin studi.xmcm aku dulu...hikhikhik.....haa...dia ni cm aku....tgi orgnya....pandai men bola jaring...GS lg tu....tp dia ni cm ktgori boroi.....Oppsss...hahaha..........gmuk...pakai baju nmpk perut....kuat mkn sgt..lari pon xlarat..... 25hb3 ni,dia kena bt ic la...maklumla...baru ckup umoq 12 thn....dia ngn adik aku nana,suka la klu bab gomoi baby ka,kucin ka......ha....ckp pasai kucin,nnt aku uploadkn gmbq2 kucin yg kami bela.....nantikan k?....hehehehe........

Aku Dengan Adik-Beradik Aku Part 1

ha....yg baju hitam tu,aku.yg baju biru tu,Farah.Yg baju ungu tu,Nana..dua2 tu adik aku....Farah tu,umoq 21 thn,18hb6 ni,nana tu plak,umoq 16thn 28hb10 ni..hehehe...len2 saiz kn?..besala...kejadian Allah....tu la...pelbagai saiz n caracter...kt umah klu da 4 bdk(ada adik bongsu aku,nnt aku cita) ni,mmg penin pala mama aku...tu yg pas aku hbs studi stpm,aku kuaq dr umh,pas 3thn 1/2 aku blk umh,adik aku lak kuaq umh 4 thn...nnt,Inshaallah..adik farah aku dh blk umh,Nana plak yg kuaq umh.....gmbq ni diamek masa raya Aidilfitri....Mana adik aku yg bongsu?....masa gmbq ni diamek,dia kuaq jln kot...besala...bdk bru nk bsaq..kumpui duit raya la....pa lg......org kata,muka kami nk sama?.....ya la kot...dari baka yg sama kn?...hehehehe....

Henti sambut Hari Valentine

Oleh Mohd. Yaakub Mohd. YunusTarikh 14 Februari merupakan hari yang dianggap keramat oleh pasangan-pasangan yang sedang berkasih. Hari yang dikenali sebagai Valentine’s Day atau Hari Memperingati Kekasih dianggap sebagai satu masa untuk mengisytiharkan ketulusan cinta kepada pasangan masing-masing.Saban tahun para ulama mengingatkan kepada umat Islam agar menghindari menyambut Hari Valentine ini namun ia seperti menuang air ke daun keladi. Hari Valentine tidak ada kena-mengena dengan umat Islam malahhukum menyambutnya adalah haram. Ia adalah sambutan yang berkaitan dengan agama Rom kuno dan juga Kristian.Sejarah Sambutan Hari ValentineBila kita membicarakan tentang sejarah sambutan hari Valentine, maka kita akan dapati bahawa terdapat empat pendapat berkaitan dengannya. - Pendapat pertama mengaitkannya dengan pesta sambutan kaum Rom kuno sebelum kedatangan agama Kristian yang dinamakan Lupercalia. Lupercalia merupakan upacara penyucian diri yang berlangsung dari 13 hingga 18 Februari.…