Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2010

BAru Kutahu N Paham..

Hehehehehhe..gambaq tu..hihihihihihi.....Tajuk post aku kali ni cmtula....takdak..duk saja2 ni..tingat lak perjalanan aku beberapa minggu kebelakangan ni yg sedang menuju ke alam berumahtangga ni,heheh...Stat bulan 6 aku dh bt persediaan based on my frens advise..depa kata kalau tamo kalut,bt awai2...so,keputusannya,ikut nasihat depa,sebelum raya Aidilfitri hari tu,suma dh siap kecuali kebenaran kawen n hiv test...
tp la ni dh setel dh..dari kusus kawen,sampai la ke borg kebenaran kawen,suma dh setel..InshaAllah.... Masa nk p kursus,aku bg dia bt keputusan nk p kt mna...aku tgak kesah..asai p ngn dia...hmmmm...dh lepas kursus....beli brg2 hantaran lak...suma yg diperlukan tuk kawen dh tempah...tgai borg kebenaran ngn hiv test...hiv tu sat ja..aku ingt nk p pejabat agama kt kulim pon ng dia gk..tp sbb dia takleh cuti,dia p kt KL ja..aku ja la p ngn ayh aku...aku p tu..1st time yg pertama la jejak kaki ke pjbt agama tu...mcm2 org aku tgok..hehhehehee....da pengantin dh siap nk nikah tp …

6 Dugaan Tahun Pertama Perkahwinan

http://www.perfect-wedding-day.com/diy-wedding-flowers-calla-lily-bouquet.html
Artikel ni aku amek dr majalah Mingguan Wanita n aku kongsikan di sini..Sebagai nasihat dan panduan untuk aku & pembaca.
Bagi mereka yg bakal memasuki alam rumah tangga tentunya memikirkan entang keindahan hidup di awal perkahwinan. Hasrat utk hidup bersama insan yg dicintai sudah terlaksana pastinya sesuatu yg indah.Namun,kd2,pa yg diimpikan tu tak semuanya berlaku sepertinya.ada yg terpaksa tempuh perkara yg sebaliknya.
Jadi,kawan2,marilah kita meneliti 6 dugaan yg aku akan taipkan selepas ini. 1. Sukar Tinggalkan GaYa Hidup Bujang.     Ramai lelaki yg memasuki alam rumah tangga dgn harapan bahawa pasangannya akan memahami gaya hidupnya sewaktu bujang. Mereka berharap isteri akan memahami hobi suka menghias kereta, melepak bersama rakan dsb. Gaya hidup sebegini sebaiknya ditinggalkan atau paling tidak dikurangkan agar tidak menimbulkan ketidakpuasan hati isteri.Lebih elok sekiranya masing2 saling terbuka me…

Rupa Parasmu Menjadi Ukuran..

Hiiiihihihi..tajuk kali ni tahapahapa gak.....Bukan pa...aku tekenang-kenang lak....dah nak mai la ni mo0d jiwang aku nih!!..takla..aku terasa cm pa yg aku nak taip ni takdak kena mena ngn tajuk n gambaq ni..hehehehe...tengahari td aku baca majalah Mingguan Wanita..Ada artikel yg menarik perhatian aku.kat ruangan Serasi bersama kot??tak pasti..penulis kt ruangan tu pon aku tak ingt..Tajuk Artikel tu "Tertawalah Pada Masalah Yang Datang"(lbh krg cmtula..tak berapa ingt gak).
Dia cakapla..ada pembaca yg menghantar surat kepadanya,meluahkan masalah rumahtangga masing2...dlm luahan tu,semuanya bercerita tntg derita, sengsara,kepayahan,kesusahan dm berumahtangga..Penulis tu ckp lg..yg dia heran..knpa dlm luahan tu,xdak pulak yg crita,saat manisnya bercinta,kenangan manis yg dikecapi bersama..kejayaan yg dikongsi bersama..pendek kata kenangan manis yg dikecapi tu hilang cmtu ja bila yg sengsara,yg pahit,yg derita tu diulang-ulang,diingat-ingat,diungkit-ungkit...aku paham pa yg penu…