Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2011

PEsanan Utk Adik2 Yg MAsih BErsekolah

Bole tak akak nk pesan kt adik2?? adik2 yg akak maksudkan adalah adik2 yg masih bersekolah.. ya..yg masih memakai uniform sekolah,kt tudung or baju ada lencana sekolah.. yg masih lg mintak duit kat mama abah.. yg masih tinggal ngn mama abah.. yg masih lg kena iron baju n basuh kasut sekolah... yg belom lagi merasa bayaq sewa umah sendiri..
akak tgok kt FB kn, ramai dah yg masih bersekolah tp dah buh gmbq bersama ngn 'couple' masing2.. agak geli k?? tolong la na adik2 ku sekalian.. tolong tumpukan kepada pelajaran.. itu adalah yg paling utama.. tolong la na?? jgn nak ngada2 bercinta ka apa ka.. suma tu merepek ja...
belajaq dulu rerajin, masuk universiti, takyah la nk belagak kononnya dapat pakwe hensem,dapat awek cun.. heh..dengaq cni.. 'couple' hgpa tu,bukan hgpa yg punya tau... tau dak,underwear depa pon mama abah adepa beli.. bukannya hgpa yg beli, makan pakai dia pon masih lg bergantung kat mama abah.. tpt tdoq dia pon,masih lagi mama abah dia yg sediakan.. dia tidak menunjukkan sebarang k…

Adik-adik Kita..

|Sedih Dengan Gejala Sosial Yg Melanda Budak2 Bawah Umoq La Ni...Cabaran Kita Sbg Ibubapa Pada Masa Hadapan,Semakin Mencabar..Kepada Cikgu2 Di Luar Sana, Kuatkan Semangat..Didiklah Anak Bangsa Dengan PEnuh Rasa BErtanggungjawab.. Kawan2,Kita Ada Adik2 Sedara Mara Ka,Sesiapa Ka Yg Rapat, KIta Jagalah Depa NI,Nasihatkan Depa..Depa NI BUkan Pa,KEna JUgak ADa ORg Yg Tegoq..Klu Dak,Ke Laut Lah Depa NI.....|
Friday at 15:34 ·  · Like · Nur SyuhadaaNutsdieyaa Ernie and 2 others like this. Mohd Nor HidayatMungkin elok kalau modul latihan palapes dibwa ke skolah.he2Friday at 15:57 · Like

Sayu Rasa Hati....

Pagi tadi aku jalan kaki p ofis,sampai ja kt bangunan pejabat,aku tgok sepasang suami isteri ni,berbual kt motor,sebelum isteri masuk ofis, dia salam suami dia n cium tgn suami dia, aku jd sedih rasa, yala, aku tak dapat bt cmtu pon,suami aku p keja sorg2,aku p keja pon sorg2..hmm..sedih rasa,hanya menanti saat tibanya masa aku ngn suami dapat tinggal bersama..Hmmm.....Siksa jiwa tinggal berjauhan dgn suami tercinta...

Renungan Utk Hamba Allah Yg Bergelar Wanita..

"Wanita Hiasan Dunia,Seindah Hiasan Adalah Wanita Solehah.Yg Akan Membahagiakan Syurga Di Dalam Rumah Tangga..."..
Aku Bkak FB td,terbaca la nota yg ditulis oleh Wan Lokman...



Rambut digantung dan otak mendidih ‘Perempuan yang menyakiti hati suaminya dengan lidahnya, pada hari Qiamat nanti Allah jadikan lidahnya sepanjang tujuh puluh hasta, kemudian diikat ke belakang tengkuknya.’ ‘Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka, kerana ia memperkenalkan dirinya kepada orang lain. Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya, ialah kerana ia boleh sembahyang tetapi tidak mengerjakannya, dan tidak mahu mandi janabah’ Rasulullah menjawab, ‘Fatimah, adapun perempuan-perempuan yang digantung rambutnya itu ialah perempuan yang tidak menutup auratnya daripada yang bukan muhrimnya. Perempuan yang tergantung lidahnya ialah perempuan yang menggunakan lidahnya untuk memaki dan menyakiti hati suaminya.’ Fatimah pun berdiri dan bertanya kepada ayahn…

Amalan Pemimpin Ternama Dunia

Tadi pagi (05042011-Selasa),aku p la Perhimpunan Jabatan kt HQ.Pengarah yg bercakap kali ni adalah Encik Zainuddin (Trade)..ajuk dia,seperti tajuk dia atas.aku ni,amek buku nota,konon nk catit la pa yg dia ckp..hahhaha..takut kena tnya ngn pengarah kanan BPAN masa mesyuarat bulanan nnt.ahahhaha... tahapahapa aku ni...tp orait la kan..mujurla topik yg dibicarakan En. Zainuddin ni menarik. Beliau memulakan bicara dgn menceritakan bagaimana,beliau ditegur oleh staff beliau awal pagi ketika baru masuk pejabat,bermacam-macam cara teguran yg beliau terima antaranya yg "senyum tak perlu kata apa2"..hehe...Menurut beliau,amalan bertegur sapa ini adalah amalan yang datang drpd ibubapa,keluarga,ajaran agama,ketua2 dan sebagainya..
Beliau meneruskan bicara dgn menyebut nama Tun Mahathir,bekas Perdana Menteri Malaysia. Menurut beliau,Tun mengamalkan amalan membaca.Tun sangat suka membaca sehinggakan ketika beliau sakit di hospital,Tun dapat menghabiskan membaca buku yg tebalnya 571 muka s…