Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2011

Jangan Marah Marah Puan Suraya

'Wahai Rasulullah, berilah wasiat kepadaku?' Lalu Nabi berkata: "Janganlah marah." (Hadis riwayat Bukhari). Pesan Nabi lagi, "Sesungguhnya marah berasal drpd syaitan & syaitan dicipta drpd api. Hanya air yg mampu memadamkan api. maka apb ada antara kamu yg marah, hendaklah dia berwuduk." (Hadis riwayat Abu Daud).Diriwayatkn bhw pd suatu ketika ada seorg sahabat bertanya kpd Rasulullah,"Amalan apakah yg disukai ALLAH, walaupun sedikit ttp mampu menghantarkan pelakunya ke syurga" Lalu Rasulullah mengatakan, "La taghdab (jangan marah)"

Tanda Kasih Sayang Allah..

Kemuliaan Wanita Yg Mengandung, Melahirkan dan Menyusukan
2 rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamilWanita yang hamil dapat pahala puasa di saing hari dan pahala ibadat di malam hariWanita yang bersalin dapat pahala 70 tahun solat dan puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagi satu pahala haji.Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin ia dikira sebagai mati syahidWanita yang beri minum susu badannya kepada anaknya akan mendapat pahala dari setiap titik susu yang diberikannyaWanita yang beri minum susu badannya kepada anaknya yang menangis maka Allah beri pahala satu tahun pahala solat dan puasaKalau wanita itu menyusui anaknya hingga cukup tempoh 2 tahun setengah tahun, maka malaikat dilangit khabarkan berita gembira bahawa syurga wajib baginyaSeorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba…

Assalamualaikum....

Di kelapangan ini,aku ingin mengucapkan selamat menyambut kelahiran kepada suamiku tercinta.. walaupun dah ucapkan secara peribadinya, tp aku nk simpankan kt blog aku jugak.. xdak majlis ka pa ka yg spesel... aku cakap kt dia,aku pon xdak hadiah nk bagi kt dia sekarang ni.. InshaAllah aku akan hadiahkan hadiah yg paling bermakna utk kami berdua kelak.. InshaAllah...tp lambat cket la... InshaAllah bulan12 ni,akan aku hadiahkan zuriat pertama kami utk suami aku.. Doakan semuanya berjalan dgn lancar na??


Kemarin (18.9.2011),aku p majlis sambutan Aidilfitri kat kem tentera Bentong. aku xla expect pa2 yg menarik pon ha.. tp da gak la yg menarik perhatian aku... aku tgok budak2,best ja berlari ke sana ke mari ngn baju kurung,baju melayu.. comey ja depa.. klu yg mai sedondon 1 famili tu,hehehe...lg la nmpk cantik kedondonan mereka.. hehehehehe... da gak hasben2 yg kena pakai loreng,no3 1 dress la..kena keja kn.. hehehehe... laki aku dak la.. hehehe.... Ni ada la cket2 gmbaq aku bole buh kt …

Walau Kita Terpisah Jauh,Namun Hati KIta Selalu Dekat...

Aku suka la lirik lagu ni... da kena mena ngan aku walaupon tak suma tambah part yg kata nak cari len sbb duk jauh2 ni.. oh tidak... aku isteri yg setia...InshaAllah mengharap keredhaan suami aku sepanjang aku tinggal jauh dr dia... mengharapkan supaya kami dapat bersama secepat mungkin... InshaAllah..




AISHITERU

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamuDan rasakan a a a aku



Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Hari Lebaran 1 Syawal 1432-30 Ogos 2011

Tahun pertama beraya dengan suami...gambaq ke3 tu,bersama ngn keluarga mertua..ada yg takdak tu..adik na,jd tukang amek gmbq..hehe..ngn Aq dan isteri serta anaknya Faris Irfan..

Raya ni,aku dh ngandung 6 bulan.susahnya la nk cari baju..last2 amek jgk la baju yg aku sendiri tak berkenan..da yg aku berkenan, tp tu la..saiz lak xdak sbb lekat kt perut.ehhehe....da gmbq dia..sat..

Ha..berkenan baju ni..ikut klu tak ngndg,pakai baju saiz 40..tp dh 6 bulan ni,kena la besaq cket..tp dh hbis..huh..punyala frust....hehehehehehe....mlm raya baru cari baju..rasa cm nk nangis ja duk cari2 tak dapat..kenangan..
tu baru 6 bulan tu saiz cmtu..ehehhe...raya ni,berat aku naek mendadak sebanyak 5kg...perghhhhh... tekojat aku...ehhehehe.... tak pasai ja kena minum ayaq gula mggu ni...takut kena kencin manis ja.. mtkla dijauhkan suma tu.. tahun ni,beraya bawak baby dalam perut...Alhamdulillah.. tahun depan,beraya dukung baby InshaAllah...Alhamdulillah.... Mohon la dipermudahkan segalanya..... mls lak nk…