Skip to main content

Posts

Showing posts from January, 2013

BAKAT???berBAKAT?

Jangan dipikiaq atau dikira sumbangan orang kat kita, tapi kita kena pikiaq berapa banyak sumbangan kita kat orang.
Hangpa besa dengaq kan?
aku pon besa sangat lah dengaq.

Tadi pukul 2.00 petang,aku sempat la tengok cerita Army Wives. Tengok tu sambil2 ja so,ada la perbualan yang menarik perhatian aku, aku tak sure pa yg depa sembang pada mulanya, tapi bila aku tengok tu, sorang perempuan tu macam tengah luahkan masalah dia (cam luahkan masalah rumah tangga dia),pastu da sorang tu jawab ,
 "aku dah tau ada yg tak kena,aku sepatutnya tanya dari dulu lg,maafkan aku,".. (lebih kurang la na?)

yg meluahkan tu tak marah,tapi cakap, "takpa la,takdak sapa yg tau".lebih kurang la na?)

Jadi aku simpulkan kat sini,yg sedang berbincang dan mendengar tu adalah seolah-olah ahli BAKAT, tak kisah la pengerusi ka,matcai ka apa ka...yg pasti,depa bukanlah dari kalangan isteri yg suami hanya LLP. Campuq la maksudnya.

Perempuan yg luah perasaan tu ada gak cakap lebih kurang cmni,
"…

Lagi-II Adawiah

Assalamu'alaikum... hari nk post pasai wiya masa hari sabtu n ahad hari tu abah dia takdak,so,tinggala kami ja...




PJJ??Sanggupkah Hang??

Assalamu'alaikum
20 November 2012, genaplah perkahwinan aku selama 2 tahun. Hari ni, 07.01.2013 aku masih lagi tinggal berjauhan dengan suami aku yg sangat dicintai dirindui dan disayangi.Muahh..muahh...Adawiah lak seminggu g masuk la setahun.sebulan.


Kenapa berjauhan??sebab keja la...
Percayalah,aku sangat memahami perasaan orang yg tinggal berjauhan ni.SANGAT MEMAHAMI. Turut bersimpati. Tapikan,kalau macamni la caranya Allah nak latih aku supaya menjadi terus kuat dan tabah, berdikari, aku redha dan memang aku nampak kebaikannya.Allah suka hambaNya berdoa memohon pertolongan kepadaNya. Mungkin Allah tau kalau Dia dekatkan aku dengan suami,aku dah tak lagi berdoa kepadaNya,jadi Allah uji aku dengan melambatkan tertunainya hajat aku,aku redha. Aku terima dengan hati yg terbuka. Kita manusia,hanya merancang dan Allah yang MAHA MENGETAHUI,MAHA BERKUASA yang menentukan.
Perkahwinan jarak jauh ni bukanlah yang aku rancangkan dan aku idamkan.BUKAN. Sudah tenttulah aku nak yang terbaik u…