Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2014

Susu Tak Dak

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Duk tengok instagram...tiba2 mai idea nak cakap pasai susu takdak ni.. Biasanya,mak mak yg baru lahirkan anak la yg selalu cakap camni..jadi tabiat mak akn picit puting tek sebab nak tengok susu ada ka tak dak.

Bila anak kerap menangis,tidoq sat2,haaaa...mula la...bisik2,cakap2,"anak lapaq tu.Sian duk riyau".Aku pun biasa situasi camtu. Mak mak ni tambah2 anak sulung plak tu,jadi tak ketahuan la.Mula la termakan pujuk beli susu formula. Dan lebih sadis lagiada jugak yg dah dibisikkan di telinga bancuh nestum buh dalam botol cmpoq FM bg anak tdoq. Dengan itu anak akan lebih kenyang..klama tdoqnya..

Itu fahaman orang dulu na..

Kita toksah duk buat camtu dah.Yala...mak hangpa bg hgpa makan cmtu la..besaq elok ja..leh bg depa cucu lg.haa...kalau nak ikut cmtu..ikut la...

Tapi pada aku,susu ibu tetap terbaik insyaAllah..

Hg jgn pkiaq lepas beranak ja...susu akan memancut mancut mencurah curah di ladang gandum. Dak na tuan puan sekalian...susu …