Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2016

"Kenapa Perlu Menyusukan Anak Di Tempat Awam?"

Jawapan Mila Kunis(pelakon)..

"BECAUSE I HAD TO FEED MY CHILD.SHE'S HUNGRY. I NEED TO FEED HER WHETHER IT'S OUT OF A BOTTLE OR OUT OF MY BOOB NO MATTER WHERE I WAS"

The number one reason Mila Kunis breastfeeds in public (klik)







Hidup Senang Sebagai Isteri Kepada Seorang Askar.

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Nak cerita lagi cerita yang viral kt fb la ni.

La ni kat tv duk tayang cerita pasai askar ustaz KAGAT. jadi..kat fb ada la review atau komen2 pasai cerita tu..

Aku..pertama kali baca sinopsis cerita tu..apa yg lalu dalam otak aku..baju jubah loreng (tak jumpa lak gambaq kt google)

Maksud aku..tak sesuai la cerita tu..Meski ada yang cakap cerita tu lucu dan menghiburkan..tapi pada aku,kami yg terlibat dengan ketenteraan secara tak langsung kononnya mmg tak berkenan langsung cerita2 askar2 ni dibuat jalan cerita camtu. Dah takdak arahka? Banyak skop lain yg boleh diketengahkan dalam penceritaan pasai ketenteraan ni. Memangla..askar pon ada perasaan cintan cintun..nak seronok2 nak berhibur..nak bergelak2..nak bergeli geli..tapi...tak sesuai la..tak sesuai okey....Buat malu ja...malu la...askar yg kami kenali..kami tau cerita pasai kawad,operasi,masuk hutan, latihan..cerita cinta2..geli2 ni..kami tau gak..tapi utk jdkn jalan cerita drama?tolongla...ja…

Respon Bila Ada Orang Ajaq Camna Nak Ajaq Anak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Baru ni viral kat FB pasai sorg cikgu warga singapore bg pendapat atau nasihat dia pasai cara ajaq anak beradab bila p rumah orang or ada tetamu mai rumah masa raya.

Macam biasalah....macam2 feedback dia dapat...aku pun share kt fb aku dgn bg pendapat aku.

Baca dengan mimik muka or riak muka yg sedang senyum.




Ada yang sokong kata cikgu ni...tak kurang jugak yg kondem..takleh hadam la...tak paham la... hmmm..apa la yg tak pahamnya?
Makpak sekalian..penah dengaq dak orang kata....buang yg keruh..amek yg jernih? Kita yg konon dewasa dan matang ni..yg katanya boleh beza mana baik mana buruk..pilihla elok2... Aku nak komen pasai yg kondem apa dia kata tu.. Ramai yang kata atau menegakkan hak masing2 yg ada anak 'tak dilahirkan beradab sopan duduk bersimpuh semua'.. Majoriti yg emo kt cni.yang anak bawah 7 tahun... Hadoooooiiiiiiii.... Kemon makpak sekalian... Ada yang kata..pasni takleh la bawak anak2 p beraya rumah orang sbb anaknya takla sopan …

Mengandung Kali Ke3

Alhamdulillah...hari ni dh 21 minggu 1 hari usia kandungan aku....p check up pagi td.


Tarikh jangka bersalin pada 21 November 2016. Memang aku plan kalau nak mengandung...nak pastikan masa bersalin tu adawiah cuti sekolah.Alhamdulillah dimakbulkan...hahahah..walau belum lg cuti sekolah..tp aku try la mtk kt cikgu nak bawak balik adawiah cuti awai..sbb aku nak bersalin kt kg..yala..nak bersalin kt cni pon..laki aku dijangka takdak masa tu..kerja katanya.hahahahhaha
Berat aku: mgu ke7 78kg mgu ke12 75.5kg mgu ke16 77.5kg mgu ke21 79kg
Hb aku lak... masa mggu ke7, hb aku 11.0 masa mggu ke12 11.1 masa mggu ke16 10.3 mggu ke 21 ni..hb dh 10.1.. dah jangka akan turun..dan makin turun..aku pembawa talasemia.
Sejarah aku bersalin.. Masa bersalin adawiah aku bersalin secara pembedahan pd 14 Dec 2011 Bersalin adik dia raudhah lak secara normal pada 26 Dec 2013